22-12-2021

Približno 1,900 nastavnika obučeno za primjenu ključnih kompetencija u obrazovanju

U toku trajanja projekta „Integracija ključnih kompetencija u obrazovni sistem u Crnoj Gori“, koji je podržala Evropska unija, obučeno je približno 1 900 nastavnika, istaknuto je na završnoj konferenciji povodom okončanja projekta održanoj u Podgorici.


Foto: IKCES

Osim obuka, u okviru projekta pripremljen je i „Crnogorski okvirni program ključnih kompetencija“ baziran na evropskom okviru koji obuhvata osam kompetencija i to- pismenosti; višejezičnosti; matematička kompetencija i kompetencija u nauci, tehnologiji i inženjerstvu; digitalna; lična, socijalna i kompetencija učiti kako učiti; građanska; preduzetnička; kao i kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja. Osam ključnih kompetencija su osnova za cjeloživotno učenje i trebalo bi ih uključiti u sve nivoe obrazovanja, kao i odabrane buduće profesije, poručeno je na konferenciji.

U obuke je, osim nastavnika, uključeno i 338 direktora i članova upravljačkih timova svih osnovnih i srednjih škola o planiranju ključnih kompetencija i osiguranju kvaliteta, 168 članova komisija za Maturu o izradi ispitnih zadataka, 176 direktora i članova upravljačkih timova osnovnih i srednjih škola o sprovođenju samoevaluacija. U obrazovnim institucijama- Zavodu za školstvo, Centru za stručno obrazovanje i Agenciji za kontrolu i osiguranje kvaliteta u visokom obrazovanju održane su obuke savjetnicima i nadzornicima za osiguranje kvaliteta. Ukupno, u projektne aktivnosti, bilo je uključeno 2 746 ljudi iz sektora obrazovanja.

Kroz projekt su, pored obuka, razvijeni dokumenti značajni za unaprjeđenje obrazovanja, kao i primjenu ključnih kompetencija u praksi: Vodič za nastavnike za integraciju ključnih kompetencija u nastavu i učenje i formativno vrednovanje, strateški Program za integraciju ključnih kompetencija u obrazovni sistem Crne Gore 2022-2024., Moduli za inicijalno obrazovanje nastavnika na Univerzitetu Crne Gore (pedagoški, psihološki, didaktički i metodički), Vodič za samovrednovanje obrazovnih ustanova predtercijarnog nivoa po nacrtu nove Metodologije, kao i 50 „PISA-like“ zadataka iz oblasti matematike, nauke, tehnologije i inženjerstva (MINT – engl. STEM).

Projekat „Integracija ključnih kompetencija u obrazovni sistem Crne Gore“, koji završava krajem ove godine, je počeo 30. avugsta 2019. i njegov ključni korisnik je Ministarstvo prosvjete nauke, kulture i sporta, insituticije u oblasti obrazovanja- Zavod za školstvo, Centar za stručno obrazovanje i Ispitni centar, Univerzitet Crne Gore i sve osnovne i srednje škole.

Projekat vrijedan približno 920 000 eura su sufinansirale Evropska unija i Vlada Crne Gore u okviru programa pretpristupne pomoći.

Na sljedećim linkovima možete pronaći video materijale, između ostalih i primjere časova u školama u Crnoj Gori, u kojima su uključene ključne kompetencije:

www.facebook.com/kljucnekompetencijecg

www.youtube.com/channel/UC8fWtKw3roW8J3u0sXHY-LQ